loading...
مشاوران هیروو
مشاوران هیروو بازدید : 123 دوشنبه 13 شهریور 1396 نظرات (0)
 

آموزش پاکیزگی کودکان

آموزش پاکیزگی کودکان مساله ی حایز اهمیتی است که بیشتر والدین به آن پایبند هستند . مسلما داشتن یک کودک منظم و پاکیزه لذت بخش است . با ابن حال ، در مورد اینکه چقدر کودک را ترو تمیز می خواهید و این انتظار را از او دارید ، منطقی باشید .

هر از چند گاهی کثیف شدن ، کاملا پذیرفتنی است و پاکیزه بودن نباید به صورت یک تنبیه در آید . از طرف دیگر ، هر کودکی باید احساس غروری نسبت به بدن خودش پیدا کند و بیاموزد که چطور از آن مراقبت کند .

اگر خودتان الگوی مناسبی برای کودک باشید ، به کودک کمک خواهید کرد که عادت های خوبی را در زمینه پاکیزگی شخصی به دست آورد و همچنین به این نتیجه برسد که شست وشو بسیار سرگرم کننده و مسرت بخش است .

آموزش پاکیزگی کودکان 2

کودکان خردسال سعی می کنند که خودشان به تنهایی و بدون کمک شما ، شست و شو را انجام دهند ، ولی بیشتر آن ها تنها در سن چهار سالگی می توانند بدون نظارت شخصی دیگر ، دست خودشان را بشویند . شش ماه بعد می توانند به تنهایی و به شکل قابل قبولی صورت خود را نیز بشویند . ولی تنها در حدود شش سالگی می توانند کاملا به تنهایی حمام کنند .

آموزش پاکیزگی کودکان از همان سنین کم ؛

کودکان معمولا به اندازه بزرگتر ها به پاکیزگی اهمیت نمی دهند . ولی اگر بهداشت و پاکیزگی در سنین اولیه به کودکان آموزش داده شود ، به تدریج به صورت قسمتی از زندگی روزمره آن ها در می آید .

راه حل های مشاوره در واقع پیشنهاد هایی برای آموزش کودکان بسیار خردسال در زمینه ی پاکیزه کردن خودشان به همراه شماست . بدین ترتیب ، آن ها به صورت طبیعی این کار را یاد می گیرند .

آموزش پاکیزگی کودکان 4

عجله نکنید ! به کودک نشان دهید که شست وشوی روزمره می تواند لذت بخش باشد . اگر فکر می کنید کودک شما فراموش کرده است که صورت خود را بشوید ، از او نپرسید که صورتش را شسته است یا نه ، فقط از او بخواهید که صورتش را بشوید چون صورتش کثیف است . دقیقا چیزی را انتظار دارید مشخص کنید و او را با یک روش غیر انتقادی و مثبت برانگیزید .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

 

اشیاء را طوری قرار دهید که برای کودک قابل دسترسی باشند .

از آن جایی که دستشویی خانه برای کودک بسیار بلند است ، و او نمی تواند از آن استفاده کند ، یک چهارپایه ی کوچک تهیه کنید و هنگامی که زمان شست و شو است ، آن را بیرون بیاورید . لوازم شست و شو مانند هوله و برس ناخن را طوری قرار دهید که به راحتی در دسترس کودک باشد .

آموزش پاکیزگی کودکان 5

به او یاد دهید که چطور از وسایل شست و شو استفاده کند . شست و شو را با همراهی هم دیگر انجام دهید و به کودک اجازه دهید که علاوه بر این که روی خودش تمرین می کند ، روی شما نیز تمرین کند ( یعنی مثلا صورت شما را بشوید ) .

آموزش را زود شروع کنید .

هنگامی که آداب توالت رفتن را به کودک می آموزید ، کاری کنید که شست وشوی دست ها بعد از توالت رفتن به صورت یک عادت ثانویه در آید . آموزش پاکیزگی کودکان را خیلی زود شروع کنید .

به کودک اجازه ی انتخاب بدهید .

اجازه دهید که کودک خودش لوازم شست وشو را انتخاب کند تا بدین ترتیب هنگامی که از آن ها استفاده می کند ، لذت بیشتری ببرد .

برای مثال ، کودکان نوپا هوله هایی را که عکس های فانتزی دارند و یا صابون های رنگی و خوش عطر را دوست دارند . از صابونی استفاده کنید که چشم ها را نمی سوزاند .

 

دو هوله را به هم بدوزید و خرده های صابون را در آن بریزید تا یک دستگاه صابون سازی خودکار درست کنید . اجازه دهید کودک با نوک انگشتش کف صابون روی صورتش بگذارد تا شست و شو برای او حالت بازی پیدا کند .

پاکیزه بودن را پاداش دهید .

یک جدول در حمام بگذارید و پس از شستن دست قبل از غذا و بعد از توالت ، او را وادارید که در جدول علامت بگذارند . هنگامی که کودک با دست و صورت تمیز سر میز آمد ، به او لبخند بزنید ( و به این صورت به او پاداش دهید ) .

آموزش پاکیزگی کودکان 6

به او بگویید که صاحب تمیز ترین دست قبل از همه دسر ( یا غذا ) را در یافت می کند . هنگامی که کودک در جدول نمره ی مشخصی را به دست آورد ، به او اجازه دهید که یک دسر مخصوص یا شام را انتخاب کند .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 2,504
  • بازدید کلی : 40,081